bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Wzrost aktywności klientów

Wzrost aktywności klientów

Dodano: 2021-08-23
Publikator: informacja prasowa

Citi Handlowy podsumował drugi kwartał 2021 roku. W kluczowych obszarach biznesowych odnotowano wzrost.

– Oczekujemy, że szybsze niż prognozowane odbicie gospodarcze pozytywnie przełoży się na rozwój naszych klientów. Będziemy ich w tym wspierać, między innymi oferując nowoczesne rozwiązania, które ułatwią im prowadzenie biznesu w Polsce i na rynkach międzynarodowych – powiedziała Elżbieta Czetwertyńska, wiceprezes zarządu, kierująca pracami zarządu banku.

W drugim kwartale 2021 roku nastąpił wzrost polskiej gospodarki, który przełożył się na wysoką aktywność przedsiębiorstw w obszarach wymiany walut w banku (+84 proc. r./r. wolumeny FX klientów globalnych; +32 proc. r./r. klienci Bankowości Przedsiębiorstw), przelewów zagranicznych (+16 proc. kw./kw.) oraz na wzrost akcji kredytowej w branżach nastawionych na eksport.

Citi Handlowy zwiększył swoje udziały wśród firm z tzw. nowej ekonomii, wykorzystując doświadczenie zdobyte we współpracy z globalnymi firmami z tego rynku do stworzenia oferty dla krajowych podmiotów e-commerce. Bank rozpoczął współpracę ze spółką PayU, umożliwiającą firmom wdrożenie płatności online ze wsparciem ekspertów i możliwością skorzystania z rozwiązań finansowych dla e-commerce – automatyzacji związanej z obsługą należności, ułatwieniem kontroli kosztów i wsparciem w rozwoju biznesu za granicą.

Brytyjski magazyn Euromoney w lipcu przyznał bankowi tytuł „Best Investment Bank in Poland”, za wspieranie polskich firm w ekspansji oraz pozyskiwanie finansowania na fuzje i przejęcia. Bank był także aktywny na rynku dłużnych papierów wartościowych poprzez udział w transakcjach emisji obligacji korporacyjnych na rynku lokalnym w kwocie 500 mln zł oraz, wraz z grupą Citi, emisji euroobligacji na kwotę 513 mln euro. Citi Handlowy uzyskał również mandaty na IPO firm z segmentu mniejszych przedsiębiorstw i z branży technologicznej.

W drugim kwartale bieżącego roku o ponad 120 proc. wzrosła sprzedaż kart kredytowych u partnera banku OBI. Citi Handlowy umocnił swoją pozycję w zarządzaniu majątkiem klientów segmentu wealth management, odnotowując rekordowy poziom środków pod zarządzaniem. O 34 proc. wzrosła sprzedaż produktów inwestycyjnych a saldo produktów inwestycyjnych o 39 proc. r./r.

Ze względu na niską aktywność banku na rynku obligacji skarbowych oraz w efekcie działalności skarbcowej prowadzonej w pierwszych trzech miesiącach roku zysk netto w drugim kwartale wyniósł 73 mln złotych.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...

Nazwa „odszkodowanie” nie wystarczy do zwolnienia z PIT

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 26 marca 2024 r. (sygn. akt...