Do Prezesa Rady Ministrów w dniu 6 sierpnia 2018 roku wpłynęło zapytanie nr 7877 autorstwa Mirosławy Nykiel. Dotyczy ona praktyki telemarketingu bez zgody abonenta. Autorka zwraca uwagę na fakt, że mimo obowiązywania przepisów zabraniających wykonywania telefonów w celach marketingu bezpośredniego bez zgody abonenta, to takie zjawisko wciąż ma się dobrze w polskiej rzeczywistości. Zauważa, że odkąd wprowadzono wspomniane regulacje, nałożono jedynie dwie kary za takie praktyki – co według posłanki Nykiel związane jest z nieskutecznością przepisów, ale także z niewielkim odsetkiem osób zgłaszających prowadzenie telemarketingu bez zgody abonenta do stosownych organów – w I półroczu 2018 r. takich skarg było zaledwie 68.
Artykuły powiązane
Pracownica pojawiła się w pracy tylko raz, ale umowa była ważna
Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie, w wyroku z dnia 16 lipca 2024 roku (sygn. akt VII U 1229/23), stwierdził, że dz...
Brak określenia netto w ugodzie oznacza wypłatę brutto
W wyroku z 31 lipca 2024 r. (sygn. akt VII Pa 13/24), Sąd Okręgowy Warszawa–Praga orzekł, że w przypadku porozumienia mi...
UFG: Ponad 2 miliardy złotych wypłaconych na odszkodowania i świadczenia
Od początku działalności Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił już ponad 2 miliardy złotych, głównie z przeznac...