bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać nawiązując współpracę z nowym klientem (zgoda antyspamowa)

Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać nawiązując współpracę z nowym klientem (zgoda antyspamowa)

Dodano: 2016-04-05

W poprzednim artykule poświęconym zgodom i oświadczeniom, o jakie warto zadbać na początku współpracy z każdym klientem (dla potrzeb tego i kolejnych opracowań przyjmujemy, że klientem jest osoba fizyczna), podaliśmy Państwu przykład oświadczenia o zgodzie klienta na użycie telefonu dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.). 

Jednakże w dobie gwałtownego rozwoju technologicznego telefon nie jest jedynym narzędziem wykorzystywanym w celach sprzedażowych i promocyjnych. Regularnie otrzymujemy dzisiaj emaile lub też SMSy z różnego rodzaju ofertami. Podobne oferty i przy wykorzystaniu podobnych narzędzi kierują również do swoich klientów lub też potencjalnych klientów ubezpieczyciele oraz dystrybutorzy produktów ubezpieczeniowych.

Legalne przesłanie oferty lub innego materiału promocyjnego wymaga jednak spełnienia warunków wynikających m.in. z ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2013 poz.1422 z dnia 2013.12.03 z późn. zm.).

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...

Nazwa „odszkodowanie” nie wystarczy do zwolnienia z PIT

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 26 marca 2024 r. (sygn. akt...