„Zrozumieć inflację i stopy procentowe” to hasło kampanii edukacyjno-informacyjnej sektora bankowego, organizowanej przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich, 14 bankami i dwoma zrzeszeniami banków spółdzielczych.
Kampania ruszyła 17 stycznia, a jej celem jest przekazanie w jak najprostszy sposób rzetelnej wiedzy na temat różnic w kredytach hipotecznych o stałej i zmiennej stopie procentowej oraz wpływie inflacji na sytuację finansową gospodarstw domowych.
Działania edukacyjne obejmują cykl artykułów w najpopularniejszych ogólnopolskich dziennikach, mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych oraz poradniki nt. stóp procentowych i ich wpływie na kredyty, dostępne także w wersji elektronicznej na stronie: www.bankiwpolsce.pl/inflacja.
Kampania prowadzona jest w mediach tradycyjnych i social mediach, a jej uzupełnieniem będą specjalne wydania cotygodniowego podcastu „3 grosze o ekonomii”. Co więcej, kampania będzie docierać za pośrednictwem lekcji i wykładów oraz ekranów multimedialnych do uczniów i studentów, uczestniczących w zajęciach realizowanych w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji”.
Kampania realizowana będzie do końca lutego bieżącego roku.