Opublikowany raport zawiera dane dotyczące II kwartału bieżącego roku. Z publikacji wynika, że zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi stale wzrasta. Na koniec czerwca w Polsce obowiązywało 38,5 mln umów umożliwiających klientom indywidualnym dostęp do bankowości elektronicznej.
Rośnie także liczba klientów aktywnie korzystających z bankowych usług elektronicznych. W ostatnim kwartale wzrost wyniósł 2,3 proc., dzięki czemu obecnie jest ponad 20 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do serwisów transakcyjnych za pomocą komputera. Jednakże, największy wzrost zaobserwować można w segmencie bankowości mobilnej. Liczba aktywnych użytkowników aplikacji bankowych w II kwartale 2021 roku wzrosła o 4 proc. Na koniec kwartału było ponad 15 mln klientów korzystających z urządzeń mobilnych, co stanowi o 17 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.
Raport zawiera także statystki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła niecałe 3 mln, co oznacza niewielki wzrost (o 0,04 proc.) w stosunku do pierwszego kwartału.
Raport ZBP jest dostępny do pobrania w pełnej publikacji na portalu beinsured.pl.