Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał istotny pogląd odnoszący się do interpretacji definicji trwałego nośnika. Spór dotyczył umowy kredytu konsumenckiego zawartego za pośrednictwem internetu. Prezes UOKiK stwierdził w nim, że informacje dotyczące umowy kredytu konsumenckiego powinny być przekazane konsumentowi w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku.
Wydany istotny pogląd dotyczy sprawy z powództwa konsumenta, korzystającego z usługi pożyczki udzielonej online. Kredytobiorca, aby móc skorzystać z usługi, musiał założyć konto użytkownika na portalu internetowym spółki. Na koncie użytkownika zostały udostępnione mu dokumenty, takie jak Ramowa Umowa Pożyczki oraz Indywidualne Warunki Umowy. Pozostałe informacje dot. wysokości kosztów i opłat z tytułu pożyczki były opublikowane na stronie internetowej pożyczkodawcy.