Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie za poprzedni rok działalności instytucji. W publikacji zawarto dane pochodzące od instytucji finansowych, obejmujące m.in. liczbę i sposób rozpatrzenia reklamacji czy sporów sądowych.
– To pierwszy pełny rok naszej działalności obejmującej również sektor bankowo-kapitałowy, obok rynku ubezpieczeniowo-emerytalnego na którym jesteśmy obecni już ponad 21 lat. Niemal 5,5 tys. porad, 4 tys. wniosków o interwencję i 170 wniosków o istotny pogląd pokazują, jak potrzebne było rozszerzenie naszych kompetencji o ten segment rynku finansowego – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.
Ze sprawozdania wynika, że w 2016 r. do Biura RF wniesiono 13.021 skarg od osób indywidualnych dotyczących ubezpieczeń gospodarczych. 66,1 proc. z nich obejmowało ubezpieczenia działu II. W zdecydowanej większości wniosków (10.658) Rzecznik finansowy podjął stosowną interwencję.